"düşün, düşün ki düşün gelişsin"
AYVA DERKİ: Kalbinizde sıkıntı olursa beni yiyiniz.

AYVA YAPRAĞI DERKİ: İshaliniz varsa beni içiniz.

ÜZERLİK TOHUMU RİCA EDİYOR: Midenizde yanma ekşime varsa lütfen benden 1 çay kaşığı yutunuz.

KURU İNCİRE KULAK VERİNİZ: Eklem ağrılarınız varsa akşam sabah benden üçer adet yeyiniz. Acele etmeyiniz sindirerek beş dakikada yeyiniz.

DEFNE TOHUMU DİYORKİ: Kabuğumu soyup atarsan içimi toz yapıp bala katarsan ve günde 3 tatlı kaşığı midene atarsan ÜVEYT; üvey evlat yaparım başka tarafa atarım.

FARFARA SESLENİYOR : Ben çok yerde varım, kuşatırım dağları, kaynatıp içersen yok ederim yağları.

KARANFİLDEN TAVSİYE: Beni toz yapıp inek sütüne karıştır, akşam sabah midene yarıştırsan eşine üstün gelirsin.

MAHLEB’E KULAK VERELİM: Şekeriniz düşüyorsa benim tozumdan 2X1 tatlı kaşığı yutunuz.

KARABAŞ ÇİÇEĞİ SÖYLÜYOR GERÇEĞİ: Kaynamakta olan 2 su bardağı suya benden 2 tatlı kaşığı atınız. 20 dakika demleyiniz süzünüz. 1 çorba kaşığı bal 1 çay kaşığı elma sirkesi karıştırınız. 15 dakika sonra yudum yudum içiniz. 40 akşam devam ediniz ki, beyin damarlarınız açılsın.
Share

0 yorum: