"düşün, düşün ki düşün gelişsin"
Yaşlı bir bey sabah erken evinden çıkmış,yolda ilerlerken bir bisikletlinin kendisine çarpmasıyla yere yuvarlanmış ve hafif yaralanmış.Sokaktan geçenler yaşlı beyi hemen en yakın sağlık birimine ulaştırmışlar.Hemşireler adamcağızın yarasına pansuman yapmışlar ama “biraz beklemesini ve röntgen çekerek herhangi bir kırık veya çatlak olup olmadığını inceleyeceklerini”söylemişler.
Yaşlı bey huzursuzlanmış,”acelesi olduğunu” söylemiş.
Hemşireler merakla acelesinin sebebini sormuşlar.Adamcağız da “karım huzurevinde kalıyor;her sabah onunla kahvaltı etmeye giderim,geç kalmak istemiyorum”demiş.”Karınızın siz gecikince merak edeceğini düşünüyorsunuz herhalde” demiş hemşire.Adam üzgün bir ifadeyle “ne yazık ki karım Alzheimer hastası ve benim kim olduğumu bilmiyor!” demiş.Hemşireler hayretle “madem sizin kim olduğunuzu bilmiyor,neden hergün onunla kahvaltı yapmak için koşturuyorsunuz?”diye sormuşlar.

Adam buruk bir sesle cevap vermiş:
“Fakat ben onun kim olduğunu biliyorum!”
Gamze Demircan
Share

8 yorum:

  1. Lügatlerdeki "vefa" bu olsa gerek...

    YanıtlaSil
  2. "lugatlardaki vefa" ne de güzel söylediniz, sadece sözlük saifelerinde kalan anlam ! Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Hilal televizyonunda "Sözlük" tabirinin Engin Noyan ("Kapilar ve köprüler" programinda)tarafindan acimasiz elestirisini dinleseydiniz, eminim ki sizde o kelimeyi kullanmaktan çekinirdiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Bilmeden bir hata yapmış olmalıyım ve bahsettiğiniz programı izlemedim ki vah bana :)
    Nedenini bilmek isterdin doğrusu...

    YanıtlaSil
  5. Türkçemizi, medeniyetimizi kaybetmekteyiz. Türkiye'de yasamayan biri olarak bizlerin mazereti var. Fakat yurdumuzda ikamet edenlere ne demeli?! Ah, ah, öfkelenmeden önce en iyisi sükût etmek...
    Belki de herseyi fazla derin düsünmemek gerek. Babamin tabiriyle; "Çabalayan gider degirmene"...

    YanıtlaSil
  6. Anlıyorum kardeşim, lâkin suçun üstümüzde kalmasından oldukça müteessirim, ben gönülden bir âh demiyeyim de kimler desin? :)
    Siz sükût ettiniz ama bu fakir de diyor ki ;
    "Hayat denen öğretmen çok şey öğretir, sen yeter ki iste!"

    YanıtlaSil
  7. Sözüm meclisten disari idi :)

    "Rabbim ilmimi arttir!" (Tâhâ, 114)

    YanıtlaSil
  8. Buna sevindim, ben de üzerime alınıvermiştim :))
    "Rabbim ilmimi artır" duanıza (amin) diyorum ilmimizi diyerek...

    YanıtlaSil