"düşün, düşün ki düşün gelişsin"

Sevgili blog :) (günlük mü yazıyorum ne? )
Bugün bir kaç işim için çarşıya çıktım ve dönüş yolculuğu için otobüse bindim. Şoför koltuğunun arkasında bulunan panoya işitme cihazlarının tanıtım reklamı asılmış. Ve reklamı yapan merkezin sloganı da "duymak hayattır!" 
Ama bu cümleyi zihnim farklı yorumlamış olacak ki, dilim "duymak sanattır" diye telaffuz etti. Biraz düşününce aklıma hak vermedim değil :)
Evet günümüzde insanların suskunluklarının ve bakışlarının haykırışlarına sağır ne çok kulak var! Ya da duymak istenmeyen, kıymet verilmeyen sözlere tıkalı...(ah bir idrak edebilsek keşke bazı şeylerin bizim için önemli olmasa bile karşımızdaki kişi için değerli olabileceğini)
Aslında biz sadece dilimizle değil, hareketlerimizle, bakışlarımızla ya da susuşlarımızla da konuşuruz. Lâkin bunları duyabilen kulaklar yok denilebilecek kadar az. Buradan yola çıkarak gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz ki;
DUYMAK SANATTIR!

"abherî"
Share

8 yorum:

  1. Bir objeye veya herhangi bir şeye baş gözüyle bakmak yeterli değil. Önemli olan gönül gözüyle bakabilmek. İdrak, gönül gözüyle bakabilene nasip olan bir şey zaten. Duymak da bunun gibi... Allah(cc)hu nun bak dediği yerlerden bakabileyi ve duymamız bizi ona götürecek şeyleri duyabilmeyi nasip etsin.

    -Hakka vasıl olacak şeyleri duymak sanattır.-

    YanıtlaSil
  2. "-Hakka vasıl olacak şeyleri duymak sanattır.-" Müteşekkirim sevgili Râna, bu söz çok daha manidâr oldu...

    YanıtlaSil
  3. İşitselliği pek sevdiğim için, her şeyden öte, sade başlık bile beni motive etmeye yetti. :P

    Duymak sanattır! Heyt be! :)

    Neden bunca kısa tutmuşsunuz bu gönderiyi, ey abheri? :)

    Motivasyon için teşekkürü bir borç biliriz. ;)

    YanıtlaSil
  4. Aman efendim sizden böyle övgü sözcükleri duymak ne hoş ey m1gin :)

    Anlık bir düşünceydi ve aklıma gelen ilk cümlelerle oluşturdum yazıyı, öyle olunca da bu kadarla kaldı düşünceler...

    Bu güzel yorum için asıl ben borçlandım size :)

    Duymak sanattır dedik, ee sizde işitsellik konusunda uzman olduğunuza göre kelimeye dökülmese bile müteşekkir tavrımı duymuş olmalısınız :))

    YanıtlaSil
  5. Kalemine, yüregine saglik ablacigim. Kisa olsa da, manidar satirlardi :-)

    Sevgili Râna o kadar güzel ifade etmis ki... Ben de onun sözlerine örnek/ispat oldugunu düsündügüm bir kisiden bahsetmek istiyorum birkac satirla.

    Helen Keller... Onu diger pedagoglardan farkli yapan sey, nerdeyse dogustan kör, sagir ve dilsiz olmasiydi. Ama onun "su" kelimesinden yola cikarak ögretmeninin de sabir ve azmiyle basardigi her sey (bildigi lisanlar: ingilizce, almanca, fransizca, latince, rusca), beynin kullanildigi takdirde olaganüstü kapasitesi oldugunu gösteren bir mucize. Bakan körler, isiten sagirlar ve konusan dilsizlerle dolu olan dünyada, o gören bir kör, duyan bir sagir ve kendini ifade edebilen bir dilsizdi...

    Helen Keller'in hayatina dair fazla yazmadan, cümleleri toparlayayim :-) Duymak sanattir evet. Lakin, Râna'nin de belirttigi gibi "Önemli olan gönül gözüyle bakabilmek. İdrak, gönül gözüyle bakabilene nasip olan bir şey zaten. Duymak da bunun gibi..."

    Rabbim gönül gözüyle duyan, gören, konusanlardan eylesin cümlemizi insaAllah... Selam ve dua ile,

    ahter

    YanıtlaSil
  6. @ahter Öncelikle bu güzel temennilerine yürekten bir amin diyorum...

    Helen Keller ismini daha önce duymuş ve "vay be!" demiş idim. Tekrar hatırlattığın için müteşekkirim kardeşim...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. bazen, duymak için sadece susmak gerek ... Peki, o kadar susabilir mi insan?

    Favorim yazılarınızdan biriydi...Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan o kadar susabilir insan, tecrübeyle sabittir :)

      Müteşekkirim beğeninizi dile getirdiğiniz için, sizin de okuyan gözünüze, yoran gönlünüze ve yazan elinize sağlık..

      Sil