"düşün, düşün ki düşün gelişsin"

Peygamberimiz -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdular ki:
Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi
-Güzel koku
-Helal kadın
-Gözüm nuru namaz
Hz Ebu Bekir -radıyalluhu anh- :
Bana da dünyadan üç şey sevdirildi ya Rasulallah
-Senin yüzüne bakmak
-Kızımın Resulallah’ın zevcesi olması
-Senin yolunda mal harcetmek
Hz Ömer -radıyalluhu anh- :
Dünyadan bana da üç şey sevdirildi :
-İyilikle emretmek
-Kötülükten nehyetmek
-Eski kaftan giymek
Hz Osman -radıyalluhu anh- :
Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:
-Aç doyurmak
-Kur’an okumak
-Çıplak giydirmek
Hz Ali -radıyalluhu anh- :
Ben de dünyadan üç şeyi sevdim:
-Misafire hizmet etmek
-Yaz gününde oruç tutmak
-Düşmana kılıç vurmak
İbn Abbas -radıyalluhu anh- :
Bana da dünyadan üç şey sevdirildi :
-Mahlukattan uzlet
-Allah ile ünsiyet
-Allah’a tevbekar olmak
Hz Hasan -radıyalluhu anh- :
Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:
-Geceleri namaz kılmak
-Sözün doğrusunu söylemek
-Hastaları ziyaret etmek
Hz Hüseyin -radıyalluhu anh- :
Ben de dünyadan üç şeyi sevdim:
-Allah’a muhabbet
-Allah için fukaraya şefkat
-Allah yolunda şehadet
Hz Hamza -radıyalluhu anh- :
Dünyadan bana da üç şey sevdirildi :
-Ahd’e vefa
-Emaneti eda
-Cemaate devam
Hz Aişe -radıyalluhu anha- :
Dünyadan üç şeyi sevdim:
-Ana babaya ikram
-Helal kazanç
-Haramdan sakınmak
Hz Fatıma -radıyalluhu anha- :
Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:
-Yetimlere şefkat
-Komşuya ihsan
-Fakir ve zayıflara merhamet
Mikail -aleyhisselam- :
Ben de dünyadikilerden üç şeyi sevdim:
-Ağlayan göz
-Zikreden lisan
-Titreyen kalp
İsrafil -aleyhisselam- :
Bana da dünyadan üç şey sevimli oldu:
-İlmiyle amil alim
-Sabırlı zahid
-Acize yardım
Azrail -aleyhisselam- :
Dünyadan bende üç şeyi sevdim:
-Allah’a tevvekül
-Allah’ın kaderine rıza
-Allah’ın emrine itaat
Cebrail -aleyhisselam- :
Ben de dünyadikilerden üç şeyi sevdim:
-Dalaletle olanları hidayet etmeyi
-Allah’a itaatkar olan gariplerle ünsiyet etmeyi
-Darlık içinde olan ailelere yardım etmeyi
Cenab-ı Rabbu’l Alemin buyurdu :
Bende dünyadan üç şeyi sevdim:
-Sıkıntıları kaldırmak
-Günahları mağfiret etmek
-Ayıpları setretmek.
Share

0 yorum: